Deň 4

Deň 4/10  08.12.2023  198km

Porto Alabe - Bosa - Alghero - Porto Torres -  Santa Theresa Gallura - Bonifacio

Lachtani

Dobre. Pospinkali sme, lebo sme vedeli že nás čaká náročný den. Take to naj z naj, exkluzívne kombo. Lejak&fukot.

Ráno sme si v kávomatke uvarili, vzali ju na námestie v Porto Alabe. Ludoprazdno, presne tak to to vyzerá. Nikde nikoho, doslova letovisko ktoré evidentne v Decembri nepremáva. Takto si dávame espréso, keď tu sa zrazu zjavil skvelý nápad. Ideme hodiť lachtana, mali sme to ako v pláne ... Teraz je ten správny moment, this is it. Rýchlo prezliecť a ideme. Zhrniem to v skratke: najprv zima potom dobre. Aj keď pláž bola celkom plytká, našli sme si "lagúnu". More je slané, tak hodiť ľadovú sprchu a vybavené. Som celkom rád, aj keď mi slaná voda vadí, stále platí zásada aspoň sa zmočiť.

Vyrážame pre naše lachtanie číslo trošku neskôr smer Bosa. Krásne farebné historické mestečko, kde priamo sadáme do baru. Víta nás tu ruch a místni vožrala. Ako milý typek, priateľský. Je tuším okolo obeda a dávame horúcu čokoládu & brioš.

Tu už nastupuje solídny dážď, doteraz nás len hryzkal. Valíme na Alghero, chlapcom som rozprával ako som tam raz videl v jednej burgrárni burgier cavallo. Héj, presne tak toto údajne obsahuje.

No toto pobrežie od Bosa po Alghero je nádherné. V sezóne parkuje poori ceste veľa áut a kúpači sa čvachtaju na útesoch. Panoráma neskutočná, len škoda že s nami cestuje ďalšia partia Lejak&Vietor.

Sme v Alghere, poobedný čas a mnou sľubovaný konský burger ma zatvorené. Raz ho možno testneme. Nakoniec sadáme slusne ako kultivátory do pizza ristorante. Naberáme trocha spoločenského statusu. Traja mokrý šmudlovia v nepremokoch.

Volíme presun , už len priamo do  S.T Gallura na trajekt. Ide sa na Korziku. K exkluzívnej výbave Lejak&Fukot sa pridáva ďalšia a to tma. Mákli sme si solídne, dalo mi to zabrať. Sústrediť sa vlastne na každý jeden pohyb. Bolo to náročnejšie, hodnotím tak 6-7 z 10. Môj najväčší problém bol, že v extra bombujúcom daždi mi povolil nepremok na tojášoch. Tak takmer celú cestu som sedel v mokrom ... méh. Najbližšia investícia bude on.

Do mestečka S.T.Gallura prichádzame hodinku pred odplutím, a ako tak mierime k trajektu  Míňame v meste solídneho statného diviaka. Aj keď pár účastníkov našej výpravy sa môže ponášať na Obelixa, nechávame ho tak.

Dnes ešte kombi Dážď & fukot pôsobí na mori celkom zážitok. Hojda to s nami akože fest a echt. Po nejakej hodinke a niečo pristávame v Bonifaciu. Celkom vtipné bolo, keď sa pani ubytovavájuca pýtala a zdôrazňovala či sme sa nepomýlil a skutočne máme unutko na dnes v Bonifacio . Nechápem, to akože v Decembri tu turisti nechodia či čo.

No, mesto je krásne ... akurát prázdne. Po 20tej sme tu vlastne nenašli takmer nič otvorené okrem 2 reštaurácií a tak sa všetci sušíme a túlime v našej podkrovnej slim fit izbe.

Akože fakt fest podkrovnej  .....