Deň 5

Deň 5/10  09.12.2023  xxxkm

Bonifacio - Plage de Palombaggia -

Porto Vecchio

Dobre, dnes to bola turisticko- plážová poznávačka. Aby sme mohli zahrať scénu z filmu Ratatouile, pottebovali sme suroviny. Teda najprv nákup a potom varenie. Máme všetko čo treba: podkrovný byt, materiál na raňajky, potoana šéfkuchára vlastne nemáme, tak sme to vyriešili svojpomocne. Konečne varené ranajočky na kráľovský spôsob. Ceny v potravinách sú ustrelené, zatiaľ najlacnejší Jambón (rozumej šunka) vychádzl na 1.70 za dva plátky (balená)

Vyšmoukili sme sa pomerne neskoro okolo jedenástej a ide sa na spoznavačku. Večer ľudoprázdne, dnes vianočné trhy.

Najprv tour de pevnosť, vlastne celé staré centrum je na šutri obohnané hradbami. Krásne historické miesto. Asi best of the best sú: Escalier du Roy d'Aragon - Scala di u Rè d'Aragonu. Schody z hora do takmer úplného dola. Vstupné 5€ čo je lacnejšie ako fitko. Smerom dole je to easy, opačne fakt záhul. Hlavne keď to človek vezme hopom. Veľmi milá pani babka na vstupe (perfektná angličtina) nám zatiaľ odložila veci, trochu sme dali spoločne reč. No, takže nohy sme nechali na schodoch a naše duše šli ďalej.

Čo som odpadol, je na fotkách: uvarené cestoviny šupli do bochníka syru, tak ich preliali omáčkou a miešali. Slušné som sa opýtal či môžem fotiť, nebol som odhodlaný za porciu vyplaziť 38€. Ustrice, morské veci, víno ,faktkadečo kadečoho . Z technicko-finančného dôvodu sme si dali buchtičku a oranginu z potravín. Takže degustácie na Francúzskom trhu máme odškrtnutú.  Ešte trochu štýlovú scénu spravilo dievčatko na oslikovi, zvyčajne to býva tak že sa vzprieči oslik. tu sa spriečila mladá slečna revom.

Smerujeme na Plage de Palombaggia, Podľa fotky krásna dlhá pláž s bielym pieskom. Nájsť vstup ktorý nieke súkromný bol trochu problém, ale podarilo sa. Cestou sme ochutnali divní vec, ktorá sa volá sa Jahodovec obyčajný. Chuťovo taký nejaký mix, neviem to identifikovať konkrétne, ale okej. Na pláži sa nezdržujeme zbytočne a vyzliekame sa hneď do mora. Akože reálne áno, veľké vlny, trochu slnka a krásna pláž. Vítajú nás taliani čo grilujú mäsko a pozývajú nás. Dáme reč, v kopcoch je vraj sneh, ale cesta je okej. Ako malé deti sa vrháme do vĺn. Taliani si nás točia na video .  No, proste sme si urobili plážovú pohodu pri 16°C. Odchádzame až tesne pred západom slnka.

Neďaleko sme si bookli ubytko za 54€, jediná nevýhoda je spoločný vchod s domácimi.

Prichádzame pomerne skoro, a tak je to fajn. Dnes sme asi viac km nahodili ako jajazdili

Na ubytku oddychujeme, pán Orange vytiahol varič na kávu 3v1. Mňa istým spôsobom zachvátila panika čo na to požiarny senzor. Po chvíli varenia pán Look položil zásadnú otázku, prečo sme nepoužili rýchlovarnú kanvicu .